INKÖPSASSISTENT
Arbetsbeskrivning – Inköpsassistent, Dekora
Som inköpsassistent på Dekora blir du en central del av företagets inköpsprocess. Du ansvarar för att lägga inköpsordrar, boka transporter och hålla nära kontakt med leverantörer och transportbolag. I rollen ingår även de flesta förekommande arbetsuppgifter vid hantering av import samt uppdateringar i vårt affärssystem inklusive artikelvård.
Du kommer löpande att informera kunder om leveranstider och bistå kundtjänst vid behov genom att ta emot order och registrera offerter. Arbetet innebär ett nära samarbete med flera avdelningar där noggrannhet, struktur och god servicekänsla är avgörande för att lyckas.
Vi söker dig som
Är ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du trivs bäst när det händer mycket och du gillar att växla mellan olika uppgifter med struktur och fokus . Du har god datorvana, kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och gillar att hålla ordning i både system och flöden. Erfarenhet av inköp och logistik, gärna inom import, är meriterande.
Vi erbjuder
En omväxlande roll i ett växande företag där design och kvalitet står i centrum. Hos Dekora blir du del i ett engagerat team.
Tjänsten är på dagtid och heltid.
Vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan till: pernilla.olsson@dekora.se
Vi rekryterar löpande och tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt.
